Stichting Leven in de Brouwerij

Brouwerij De 7 Deugden werkt samen met de Stichting Leven in de Brouwerij aan de realisatie van de gezamenlijke doelstelling: integratie en participatie van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt.

De Stichting Leven in de Brouwerij heeft tot doel:

  • Het bevorderen van initiatieven gericht op het participeren van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt en op bevordering van sociale cohesie.
  • Het ondersteunen van de niet-commerciële activiteiten van Brouwerij De 7 Deugden BV, gericht op participatie van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt en op sociale cohesie.

Doelstelling

De afgelopen jaren heeft de stichting een slapend bestaan geleid en zijn er geen activiteiten ondernomen. In de loop van 2022 willen we de doelstelling als volgt aanpassen:

  • Het ondersteunen en bevorderen van Initiatieven gericht op het participeren van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt
  • Het begeleiden en ondersteunen van werkgevers die willen werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
  • Het aannemen van vrijwilligers, coaches en begeleiders en het uitkeren van hun vrijwilligersvergoedingen dan wel hun salarissen.
  • In samenwerking met Aangesloten Bedrijven de werkzekerheid van medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt te vergroten, en continuïteit in coaching, begeleiding en werkgeverschap te bevorderen.
  • Door de persoonlijke kennis van en vertrouwdheid met de medewerkers een optimale match te kunnen realiseren tussen Medewerker, Aangesloten Bedrijf en Toegewezen Taken.
  • Het verrichten van alle verdere handelingen die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.

Juridisch en financieel

Beloningsbeleid

De bestuursleden ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden. De medewerkers (directie, coaches, begeleiders, doelgroepers) ontvangen in beginsel het minimumloon, maar in elk geval niet meer dan twee maal het minimumloon.

De stichting tracht haar doelen onder meer te verwezenlijken:

  • Door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt te detacheren, uit te zenden of op welke andere manier dan ook ter beschikking te stellen aan bij haar Aangesloten Bedrijven
  • Door de kosten van lonen, vergoedingen en belastingen, verhoogd met een opslag, door te belasten aan de afnemers van de personeels-, begeleidings- en coachingsdiensten
  • Door andere betaalde diensten gericht op participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te ontwikkelen.

Het vermogen van de stichting zal gevormd worden door:

  • Inkomsten uit betalingen voor verleende diensten
  • De opslag die berekend wordt over de doorbelaste loonkosten.
  • Subsidies en donaties
  • Schenkingen, erfstellingen en legaten
  • Alle andere verkrijgingen en baten

Samenstelling bestuur

Het bestuur bestaat (vooralsnog) uit de volgende personen:

  • Mw. M.A.G. Meijs, voorzitter
  • Dhr. A.J. van Rijn, penningmeester
  • Dhr. H. Hoogerwerf, lid
  • Mw. A.P. Haakma, lid


Met de start van de nieuwe invulling van activiteiten van de Stichting, zal het bestuur qua samenstelling deels gewijzigd worden.